مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 مرداد 1400 ساعت 07:352021-07-25اقتصادي

بودجه وزارت علوم، نیاز آموزش عالی کشور را برآورده نمی کند


معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به بودجه 1400 وزارت، گفت: در مجموع در حوزه آموزش عالی کشور حدود 20 هزار میلیارد تومان اعتبار داریم و با توجه به اینکه 80 درصد آن به بخش جاری و عمدتاً حقوق و مزایا اختصاص پیدا می کند، - ایسنا/خوزستان معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به بودجه 1400 وزارت، گفت: در مجموع در حوزه آموزش عالی کشور حدود 20 هزار میلیارد تومان اعتبار داریم و با توجه به اینکه 80 درصد آن به بخش جاری و عمدتاً حقوق و مزایا اختصاص پیدا می کند، 20 درصد باقی مانده با فرض تخصیص صد درصد اعتبار، نیاز آموزش عالی کشور را برآورده نمی کند.

محمدتقی نظرپور امروز (سوم مردادماه) در حاشیه افتتاح چند پروژه عمرانی در دانشگاه شهید چمران اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بودجه آموزش عالی در دو بخش جاری و عمرانی است.

در بخش جاری خوشبختانه در سال 1400، حدود 55 درصد افزایش اعتبار نسبت به سال 99 داشتیم و بخش عمده ای از آن مربوط به افزایش حقوق همکاران اداری و اعضای هیات علمی دانشگاه ها است.

اما آیا نیاز آموزش عالی را برطرف می کند یا خیر؟ که پاسخ مثبت نیست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی در خصوص دلایل کافی نبودن بودجه بخش جاری وزارت علوم در سال 1400، گفت: به دلیل اینکه ما غیر از پرداخت حقوق و مزایا به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بودجه وزارت علوم، نیاز آموزش عالی کشور را برآورده نمی کند

بودجه وزارت علوم، نیاز آموزش عالی کشور را برآورده نمی کند