مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 مرداد 1400 ساعت 07:152021-07-25اقتصادي

رشد 500 درصدی قیمت سیمان/جولان واسطه ها در بازاری که ناظر ندارد


بررسی قیمت ها در بازار سیمان نشان می دهد، واسطه ها، این محصول را پیش از قطع برق کارخانه ها 50 درصد گران تر از نرخ مصوب و پس از قطع برق 500 درصد بالاتر از نرخ تعیین شده به مصرف کننده ارائه کرده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بازار سیمان این روزها در حالی آشفته است که به گفته رییس انجمن سیمان، عمده این نابسامانی متأثر از فعالیت 15 نفر واسطه در بازار است و سازمان های ناظر مانند سازمان بازرسی و وزارت اطلاعات می توانند از طریق برخورد با این افراد جلوی ادامه روند معیوب بازار سیمان را بگیرند.

به گفته وی، گردش مالی بازار سیمان در زمستان سال گذشته حدود 6 هزار میلیارد تومان بوده که سود بالایی را نصیب دلالان کرده و در این میان، مصرف کننده مجبور به خرید سیمان با نرخ های بالاتر از قیمت مصوب بوده است.

بررسی قیمت سیمان در بازار نشان می دهد هرچند با سهمیه بندی برق کارخانه های سیمانی، قیمت این محصول در بازار بسیار بیشتر از گذشته رشد داشته، اما حضور واسطه ها در این بازار همیشگی بوده و توانسته اند در هر زمان، ماهی خود را از آب گل آلود نابسامانی بازار و نبود ناظر بگیرند.

در این مدت قیمت هر پاکت سیمان در بازار تا 120 هزار تومان نیز بالا رفته که اختلاف 500 درصدی را نسبت به نرخ مصوب 22 هزار تومانی دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد 500 درصدی قیمت سیمان/جولان واسطه ها در بازاری که ناظر ندارد

رشد 500 درصدی قیمت سیمان/جولان واسطه ها در بازاری که ناظر ندارد