مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 مرداد 1400 ساعت 05:502021-07-25اقتصادي

برجام در بندِ احیا، اقتصاد ایران در بندِ برجام


عدم توافق بر سر احیای برجام اگرچه شرایط اقتصادی کشور را بدتر از این میکند ولی حداقل آن است که از آسیب های بیشتر به اقتصاد در صورت احیا و نقض دوباره برجام، - جلوگیری می کند.

عصر ایران؛ علیرضا سلطانی- دولت سیزدهم درحالی تا چند هفته آینده کار خود را شروع می کند که با یک ابهام بزرگ در سطح افکار عمومی مواجه است و آن سیاست و برنامه این دولت در قبال برجام و جایگاه و نقشی که برای برجام در سیاست ها و برنامه های کلان خود به خصوص سیاست های اقتصادی قائل است، می باشد.

واقعیت آن است که برجام با همه های و هوی خود در 8 سال گذشته و با وجود همه ظرفیت ها و مزیت هایی که دارا بوده و هست ، نه تنها گره ای از ایران و اقتصاد آن باز نکرد بلکه آسیب پذیری اقتصادی ایران را بر اساس آنچه پیش رفت ، بیشتر کرد.

گزارش اخیر وزیر امور خارجه به مجلس در زمینه برجام و نامه پیوست ان نشان داده که برجام به عنوان مهمترین دستاورد دولت های یازده و دوازه ، چگونه دربند شده و چگونه اقتصاد ایران را به بند کشیده است؟ سخنان اخیر آقای روحانی مبنی بر کارشکنی در روند احیای برجام نیز نشان از وجود چالش های جدی در داخل ایران نسبت به این پدیده است.

با این روندی که بر برجام رفته ، نباید انتظار داشت که برجام ، حیات و زندگی را به اقتصاد ایران بازمی گرداند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برجام در بندِ احیا، اقتصاد ایران در بندِ برجام

برجام در بندِ احیا، اقتصاد ایران در بندِ برجام