مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 مرداد 1400 ساعت 05:452021-07-25سياسي

حکومت عادلانه، بدون مسئولیت پذیری مردم، دوام ندارد


علت محوری ادامه نیافتن حکومت عادلانه امیر المومنین (ع) این است که مردم با اینکه ولایت پذیر بودند، مسئولیت پذیر نبودند و اقدامی نمی کردند.

- و اربعین 1400 با حضور علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه، مجید باباخانی مدیرکل تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی، حمیدرضا مهدوی ارفع رییس مجمع ملی کانون های فرهنگی تبلیغی و جهادی کشور و جمعی از مسؤولان کانون های فرهنگی تبلیغی 31 استان در مشهد مقدس برگزار شد.

حجت الاسلام علیرضا پناهیان در این نشست، اظهار کرد: کلیدی ترین مفهوم در دین ما ولایت است بطوری که حتی نماز برتر از ولایت نیست.

وی با بیان اینکه موضوعی که در بحث ولایت کمتر به آن توجه شده صرف پذیرش و اطاعت از ولی خدا نیست، ادامه داد: این، بخش آسان ولایت است، بخش سخت ولایت پذیری که در جمهوری اسلامی هم باید به آن توجه کنیم، مسئولیت پذیری است که با توجه به آن، انحراف جناح بندی ها و مشکلات حل می شود.

وی افزود: حکومت علی (ع) عادلانه بود، همانطور که دولت جدید ما شعار عدالت و خدمت داد و باعث شد 18 میلیون نفر به آن رأی دهند؛ اما دولتی که شعار آن عدالت و خدمت باشد چهار سال بیشتر دوام ندارد همانطور که دولت امام علی (ع) دوام نیاورد! چرا این طور است؟ آیا تبلیغات دشمن قوی تر بود یا قدرت دولت حضرت امیر (ع) کمتر از معاویه بود؟ خیر با اینکه اکنون برخلاف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حکومت عادلانه، بدون مسئولیت پذیری مردم، دوام ندارد

حکومت عادلانه، بدون مسئولیت پذیری مردم، دوام ندارد