مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 مرداد 1400 ساعت 05:402021-07-25سياسي

خانه کتاب: تفاهم نامه ای برای گرانی کتاب در کار نیست/ تعزیرات هم مخالف است


معاون کتاب و فرهنگ مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران موضوع گرانی کتاب را مربوط به سال 97 و تنها در حد یک پیشنهاد دانست که هیچ گاه اجرایی نشد و حتی سازمان تعزیرات هم با اجرای آن مخالفت کرد.

- آزاده نظربلند معاون کتاب و فرهنگ مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در گفت وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس درباره گران شدن کتاب که روز گذشته از سوی محمود آموزگار نائب رییس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران مطرح شد توضیحاتی داد و اظهار داشت: پیش از ادغام خانه کتاب و در سال 97 جلسه ای با اعضای اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران داشتیم که در آن زمان رییس اتحادیه آقای آموزگار بود.

وی ادامه داد: در آن جلسه آقای آموزگار رییس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران از مدیرعامل وقت مؤسسه خانه کتاب یعنی نیکنام حسینی پور درخواست کرد، خانه کتاب همکاری کند تا ناشران قیمت کتاب ها را افزایش دهند.

نظر بلند اضافه کرد: این مساله در همان زمان در حد یک صحبت مطرح شد و هیچ گاه به تفاهم اولیه یا عملیاتی نرسید، دلیل هم داشت چون تعیین قیمت یک مساله صنفی است و حتی اگر ما این امکان را فراهم می کردیم قائدتا خود صنف باید مسئولیت نظارت و کنترل انجام کار را می پذیرفت، چون خانه کتاب مرجع قیمت گذاری کتاب نیست و ناشر قیمت پشت جلد کتاب را تعیین می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خانه کتاب: تفاهم نامه ای برای گرانی کتاب در کار نیست/ تعزیرات هم مخالف است

خانه کتاب: تفاهم نامه ای برای گرانی کتاب در کار نیست/ تعزیرات هم مخالف است