مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 مرداد 1400 ساعت 05:352021-07-25سياسي

یک نهاد ادبی به تعطیلی تهدید شد


دادگاه عالی بلاروس با مطرح کردن یک پرونده مدنی در تلاش است انجمن قلم این کشور به ریاست نویسنده برنده نوبل ادبیات را تعطیل کند.

- دادگاه عالی بلاروس با مطرح کردن یک پرونده مدنی در تلاش است انجمن قلم این کشور به ریاست نویسنده برنده نوبل ادبیات را تعطیل کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از آسوشیتدپرس، این انجمنِ نویسندگان که توسط سوتلانا آلکسیویچ نویسنده تبعیدی برنده جایزه نوبل ادبیات هدایت می شود، از طریق ارسال یک نامه رسمی از این اقدام مطلع شد که بر اساس آن از اعضای این انجمن دعوت شده تا برای دفاع از این نهاد در دادگاهی که دو روز قبل آن برگزار شده بود، شهادت دهند! حساب های مالی انجمن قلم بلاروس از تاریخ 19 جولای و فقط چند روز پس از جست وجوی مقر این انجمن توسط پلیس مسدود شده است.

انجمن قلم (پِن) یک شبکه بین المللی از نویسندگان است که با هدف دفاع از آزادی بیان و همکاری فکری در سراسر جهان فعالیت می کند.

این پرونده بخشی از موج سرکوب دولت بلاروس علیه گروه ها و رسانه های غیردولتی مخالف عنوان شده که طی ماه گذشته شدت گرفته است.

این سرکوب تقریبا یک سال پس از اعتراض ها علیه الکساندر لوکاشنکو رییس جمهور بلاروس در پی انتخاب او برای ششمین دوره ریاست جمهوری آغاز شد؛ انتخاباتی که مخالفان می گویند نتایج آن تا حد زیادی دستکاری شده و انتخاب مجدد لو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک نهاد ادبی به تعطیلی تهدید شد

یک نهاد ادبی به تعطیلی تهدید شد