مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 مرداد 1400 ساعت 05:302021-07-25اجتماعي

اعتبار صفر برای آلوده ترین شهر کشور


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان مجموع اعتباراتی که برای کاهش آلودگی های زیست محیطی در استان اصفهان از محل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان هرساله اختصاص می یابد را بسیار اندک دانست و گفت: - باعث تأسف است که باوجود رتبه اول اصفهان در آلودگی هوای کشور در سال 1399 در توزیع اعتبارات استان در سال 1400 اعتبار فصل کاهش آلودگی برای اولین بار صفر دیده شده است.

ایرج حشمتی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه اصفهان دومین استان صنعتی کشور با بیش از 10 هزار صنعت فعال است، اظهار کرد: بخش قابل توجهی از صنایع فوق به طور ناموزون و بدون در نظر گرفتن الزامات زیست محیطی طی دهه های گذشته فقط در 8 درصد مساحت منطقه مرکزی استان به ویژه شعاع 50 کیلومتری شهر اصفهان متمرکز شده اند و علاوه بر آن بخش از مناطق صنعتی و همچنین صنایع بزرگ مقیاس بالقوه آلاینده نظیر فولاد مبارکه، ذوب آهن، پالایشگاه و .

در مسیر بادهای غالب قرار داشته که این موضوع باعث تشدید آلودگی در شهرها و مراکز سکونتگاهی مجاور و پایین دست جریان باد غالب می شود.

وی با اشاره به شرایط خاص اقلیمی و توپوگرافی اصفهان نسبت به سایر کلان شهرهای کشور، اعلام کرد: شهر اصفهان در اراضی پست قرار داشته و بر اساس اطلاعات موجود میانگین بارش و سرعت باد به عنوان دو عامل اثرگذار در کاهش و تخلیه آل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعتبار صفر برای آلوده ترین شهر کشور

اعتبار صفر برای آلوده ترین شهر کشور