مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 مرداد 1400 ساعت 04:202021-07-25اقتصادي

افت تولید و آلودگی سیب زمینی نگران کننده است


رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: افت تولید و آلودگی سیب زمینی در شرایط کنونی نگران کننده بوده و دغدغه ها را افزایش داده است.

- ایسنا/اردبیل رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: افت تولید و آلودگی سیب زمینی در شرایط کنونی نگران کننده بوده و دغدغه ها را افزایش داده است.

حسین پیرمؤذن در نود و یکمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در اردبیل اظهار کرد: ما نه تنها با افت 40 درصدی تولید سیب زمینی در دشت اردبیل روبه رو هستیم بلکه بالاتر از آن به دلیل عدم تأمین منابع آب مورد نیاز سیب زمینی های تولید شده در اردبیل با آلودگی و آفات جدی روبه رو شده است.

وی تصریح کرد: اکثر سیب زمینی های در حال رشد به دلیل کمبود منابع آب با خال زدگی روبه رو شدند به طوری که ما از مجموعه آب منطقه ای و جهاد کشاورزی خواسته ایم تا با هماهنگی بیشتر یک بار فرصت آبیاری را در مزارع سیب زمینی در دشت اردبیل فراهم کنند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل نگرانی کشاورزان را از تشدید خشکسالی ها و وضعیت نامناسب تولید سیب زمینی یادآور شد و گفت: اگر در این زمینه چاره اندیشی نشود قطعا چالش های بیشتری کشاورزان منطقه را با خطر و آسیبی جدی روبه رو می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افت تولید و آلودگی سیب زمینی نگران کننده است

افت تولید و آلودگی سیب زمینی نگران کننده است