مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 مرداد 1400 ساعت 03:502021-07-25پزشكي

تابستان و توصیه های طب سنتی برای مصرف گوشت


در تابستان و هوای گرم به علت ضعف هاضمه و نیاز کمتر بدن به کالری، باید کمتر از منابع حیوانی و غذای چرب استفاده شود و بیشترگوشت های زود هضم استفاده شود.

- ایسنا/خراسان جنوبی یک متخصص و مدرس طب ایرانی گفت: در تابستان و هوای گرم به علت ضعف هاضمه و نیاز کمتر بدن به کالری، باید کمتر از منابع حیوانی و غذای چرب استفاده شود و بیشترگوشت های زود هضم استفاده شود.

مریم نواب زاده در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه گوشت شترمرغ از دیدگاه طب سنتی، دارای مزاج گرم و خشک است، افزود: سرکه و روغن، به عنوان مصلح های این گوشت شناخته می شوند.

وی بیان کرد: گوشت شترمرغ شبیه گوشت گاو به نظر می رسد با مزه همسان، اما در کالری، چربی و کلسترول خیلی کم شباهت دارند؛ گوشت شترمرغ 66 درصد چربی کمتر از گوشت گاو و 50 درصد چربی کمتر از مرغ دارد.

این متخصص طب ایرانی افزود: تا آنجا که به ارزش کالری مربوط می شود، گوشت شترمرغ کالری کمتری نسبت به مرغ، بوقلمون، بره و گاو دارد؛ این گوشت سرشار از پروتیین بوده و حاوی آهن بیشتری نسبت به گوشت گاو، بره، بوقلمون و مرغ است.

نواب زاده با اشاره به خواص و فواید گوشت شترمرغ از دید طب سنتی ایران، افزود: مزاج گوشت شترمرغ گرم و خشک است؛ مصرف گوشت شترمرغ سبب درمان دردهای مفصلی مثل سیاتیک، درد کمر و ساق ناشی از سردی می شود و همچنین مصرف این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تابستان و توصیه های طب سنتی برای مصرف گوشت

تابستان و توصیه های طب سنتی برای مصرف گوشت