مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 مرداد 1400 ساعت 02:452021-07-24پزشكي

دریافت کنندگان واکسن کرونا پروتکل ها را رعایت کنند


رییس گروه مبارزه با بیماری های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: دریافت کنندگان واکسن کرونا در حالت عادی ناقل کووید 19 نیستند اما درصورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی ممکن است به نوع بدخیم این ویروس مبتلا شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، حمید مخیری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: زمانی می توانیم به راحتی با ماسک خداحافظی کنیم که 70 درصد جامعه 2 نوبت واکسن کرونا را دریافت کرده باشند و 28 روز هم از تزریق نوبت دوم گذشته باشد در حالیکه اکنون متوسط دریافت کنندگان واکسن در کشور و استان هفت درصد است.

وی در این خصوص توضیح داد: افرادی که دز اول واکسن کرونا را با هر نام تجاری دریافت کرده باشند احتمال ابتلا به بیماری کووید 19 را دارند همچنان که گزارش ها نشان می دهد برخی از آنها به دلیل رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی و حذف ماسک، مبتلا شده اند.

مخیری همچنین گفت: برخی از افراد نیز ممکن است در زمان تزریق واکسن هیچگونه علائمی از ابتلا به کرونا نداشته اما کرونا مثبت باشند که تزریق واکسن کاری از پیش نمی برد و این افراد بیمار محسوب می شوند.

به گفته وی برخی هم ممکن است به دلیل تزریق واکسن کرونا مثبت شوند که این افراد بنابر نظر متخصصان، نیازی به دریافت دز دوم واکسن ندارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دریافت کنندگان واکسن کرونا پروتکل ها را رعایت کنند

دریافت کنندگان واکسن کرونا پروتکل ها را رعایت کنند