مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 مرداد 1400 ساعت 23:202021-07-24اقتصادي

میرطاهر: صادرات نفت از دریای عمان، ایران را از آسیب تنش های خلیج فارس دور می کند


خط لوله صادرات نفت خام ایران از دریای عمان پتانسیل جدیدی است که ایران با توجه به درگیری ها و تنش ها در حوزه خلیج فارس می تواند آسیب های زیادی را از بخش صادرات نفت کشور دور کند.

- یک کارشناس مسایل استراتژیک گفت: خط لوله صادرات نفت خام ایران از دریای عمان پتانسیل جدیدی است که ایران با توجه به درگیری ها و تنش ها در حوزه خلیج فارس می تواند آسیب های زیادی را از بخش صادرات نفت کشور دور کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فرآیند رسمی بارگیری و صادرات نخستین محموله نفت خام از پایانه جاسک روز پنجشنبه، 31 تیرماه با فرمان رییس جمهوری آغاز و هدف دیرینه متنوع سازی مبادی صادرات نفت کشور محقق شد.

اجرای طرح انتقال نفت خام گوره به جاسک با حدود 2 میلیارد دلار اعتبار مصوب با هدف ایجاد ظرفیت انتقال روزانه یک میلیون بشکه نفت خام و ذخیره سازی و صادرات آن از طریق پایانه جدید جاسک، تضمین استمرار صادرات نفت، تمرکززدایی از پایانه های صادراتی و متنوع سازی آن و توسعه پایدار و اشتغال زایی در سواحل مکران اجرا می شود که تاکنون ظرفیت 300 هزار بشکه نفت (در روز) ایجاد شده است و این ظرفیت به تدریج و در آینده ای نزدیک به روزانه یک میلیون بشکه می رسد.

سیدرضا میرطاهر در گفت وگو با ایسنا درباره مزایای احداث خط لوله جدید نفتی ایران به دریای عمان گفت: احداث این خط لوله وابستگی ایرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میرطاهر: صادرات نفت از دریای عمان، ایران را از آسیب تنش های خلیج فارس دور می کند

میرطاهر: صادرات نفت از دریای عمان، ایران را از آسیب تنش های خلیج فارس دور می کند