مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 مرداد 1400 ساعت 20:302021-07-24سياسي

توهین به قومیت های ایرانی، ادیان الهی و مذاهب اسلامی چه مجازاتی دارد؟


معاون رییس دادگاه های عمومی و انقلاب مشهد درامور کیفری با اشاره به اینکه در قوانین جدید توهین به قومیت های مختلف ایرانی، به کار بردن جوک ها، - طنزها و مطالب توهین آمیز ضمانت اجرای کیفری دارد، گفت: توهین در فضای واقعی یا مجازی به اقلیت ها و قومیت های ایرانی حتی در قالب طنز در صورتی که محتوای تحقیرآمیز داشته باشد قابل پیگیری است و نیاز به شاکی خصوصی نیز ندارد و دادستان به عنوان مدعی العموم می تواند به موضوع ورود پیدا کند.

علی واقعی در گفت وگو با ایسنا در خصوص تشریح برخی قوانین کیفری جدید اظهار کرد: در سال گذشته و ماه های اخیر مقررات کیفری دستخوش تغییرات زیادی شده است.

بخش زیادی از ارباب رجوع ها و افرادی که با قوانین سروکار دارند متاسفانه از بسیاری قوانین و مقررات موجود اطلاع کافی و کامل ندارند؛ بنابراین همه ما مکلف هستیم در حد مقدورات اطلاع رسانی در این خصوص داشته باشیم.

برخی از قوانینی که اخیرا تصویب شده و تاثیرات مهمی دارد و از طرفی بی اطلاعی مردم، گلایه های زیادی از آراء دادگاه ها را در پی داشته است.

وی افزود: یکی از مقررارتی که در بهمن ماه 1399 تصویب شد ملحق شدن ماده 499 مکرر و ماده 500 مکرر به کتاب پنجم قانون مجازات بود که جای خالی آنها تا زمان تصویبشان خالی بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توهین به قومیت های ایرانی، ادیان الهی و مذاهب اسلامی چه مجازاتی دارد؟

توهین به قومیت های ایرانی، ادیان الهی و مذاهب اسلامی چه مجازاتی دارد؟