مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 مرداد 1400 ساعت 17:352021-07-24بين الملل

سفر مقام های ارشد دولت آمریکا به چین برای تنش زدایی


مقام های ارشد دولت آمریکا در حالی قصد سفر به چین را دارند که منابع آگاه اهداف این سفر را کاهش تنش واشنگتن با پکن، از قدرت های حال حاضر جهانی می دانند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، مقام های ارشد آمریکایی روز شنبه گفتند که ایالات متحده دیدارهای سطح بالای آینده بین دیپلمات های آمریکایی و چینی را فرصتی برای جلوگیری از افزایش تنش های دوجانبه به سو تفاهم می داند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازروزنامه و زی فنگ معاون وزیر خارجه چین وارد تیانجین می شود.

مقامات دولت جو بایدن رییس جمهور ایالات متحده این نشست ها را نه به عنوان فرصتی برای چانه زنی بلکه برای تعیین پارامترهایی ه برای روابط گسترده می دانند.

شرمن قصد دارد به همتایان خود بگوید که ایالات متحده از رقابت سخت و پایدار با چین استقبال می کند، اما همه باید طبق همان قوانین و در شرایط بازی برابر بازی کنند.

شرمن که بالاترین مقام دولت بایدن برای دیدار از چین است، در میان تنش های دوجانبه که اخیراً به دلیل اتهامات متقابل حملات سایبری، تحریم های سنگین و تلاش های بیشتر واشنگتن برای تجمع شرکای خود برای مقابله با پکن، وارد این کشور می شود.

یک مقام ارشد دولت آمریکا گفت: گفت وگوی صریح و آشکار، به ویژه در مواردی که ما اختلاف نظر داریم، برای کاهش سو تفاهم، حفظ صلح و امنیت جهانی و پیشرفت در موضوعات مهم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفر مقام های ارشد دولت آمریکا به چین برای تنش زدایی

سفر مقام های ارشد دولت آمریکا به چین برای تنش زدایی