مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 مرداد 1400 ساعت 14:302021-07-24اقتصادي

میزان ذخیره آب در 3 سد خوزستان کاهش یافت


وضعیت حجم مفید آب در سدهای کرخه تا 745 میلیون مترمکعب، مارون تا 422 میلیون مترمکعب و جراحی تا 83 میلیون مترمکعب کاهش یافت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، فرهاد ایزدجو ظهر امروز شنبه در نشست مشترک ستاد مدیریت بحران و شورای کشاورزی خوزستان اظهار کرد: ابتدا برنامه این بود که به میزان دو میلیارد و 750 میلیون مترمکعب آب برای ماه های مهر و آبان در سدهای کرخه، مارون و جراحی باقی بماند ولی بعد نیمه دوم خرداد برنامه ریزی تغییر یافت که وضعیت حجم مفید آب در سد کرخه تا 745 میلیون مترمکعب، مارون 422 میلیون مترمکعب و جراحی 83 میلیون مترمکعب کاهش یافت.

وی افزود: بر اساس اعلام مدیرکل محیط زیست برای فروردین، اردیبهشت و خرداد هر ماه 129 میلیون مترمکعب بود که 222 میلیون مترمکعب وارد تالاب شد؛ همچنین در اردیبهشت 123 میلیون مترمکعب و در خرداد نیز 73 میلیون مترمکعب وارد تالاب شد.

مدیرعامل آب و برق خوزستان ادامه داد: در تیرماه سال جاری در مجموع حدود 50 میلیون مترمکعب منابع آب تالاب هورالعظیم تأمین شده که این میزان حدود 19 درصد کمتر از نیاز زیست محیطی اعلام شده از سوی سازمان محیط زیست است ولی به نظر تخصیص مصوب وزارت نیرو نیاز آبی تالاب محقق شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میزان ذخیره آب در 3 سد خوزستان کاهش یافت

میزان ذخیره آب در 3 سد خوزستان کاهش یافت