مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 مرداد 1400 ساعت 13:152021-07-24اقتصادي

کمبود و گرانی سیمان بزرگترین تهدید برای ساخت مسکن ارزان قیمت است


دبیر انجمن بتن البرز کمبود و گرانی سیمان را چالشی بزرگ برای ساخت مسکن ارزان قیمت بیان کرد و گفت: تحقق شعار رییس جمهور جدید برای ساخت و توسعه مسکن به سیمان بر می گردد.

- شریف حمیدوند در گفت وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه تحقق شعار رییس جمهور جدید برای ساخت و توسعه مسکن به سیمان برمی گردد که قیمت آن هر روز در حال افزایش است، اظهار کرد: یکی از دغدغه های اصلی این کشور مسکن است که بخش قابل توجهی از در آمد طبقه متوسطه و اقشار پایین جامعه را به خود اختصاص داده و ریشه بسیاری از نارضایتی را در جامعه به وجود می آورد.

وی با بیان اینکه اگر دولت جدید می خواهد با این چالش به درستی مقابله کند باید به وضعیت نابسامان سیمان به عنوان اولویت اول دولت در برنامه پیش رو در حوزه توسعه ساخت و ساز و مسکن اهتمام جدی داشته باشد، چراکه سیمان به عنوان مهم ترین مصالح ساختمانی نقش تعیین کننده ای در پیشبرد پروژه های ساختمانی و قیمت سایر مصالح دارد.

شکل دادن به دلالی های سیمان دبیر انجمن بتن البرز افزود: از ابتدای سال 1400 کارخانجات سیمان که شرکت های زیر مجموعه دولت هستند با 70 درصد سهم شراکت در اقدامی هماهنگ قیمت سیمان را در چند حرکت ایذایی به 3 برابر قیمت اسفند 1399 افزایش دادند، به نوعی که با شکل دادن به دلالی های سیمان این روند همچنان ادامه دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود و گرانی سیمان بزرگترین تهدید برای ساخت مسکن ارزان قیمت است

کمبود و گرانی سیمان بزرگترین تهدید برای ساخت مسکن ارزان قیمت است