مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 مرداد 1400 ساعت 13:052021-07-24سياسي

فیزیوتراپیست ها برای تحصیل در رشته دکترای حرفه ای فیزیوتراپی به پاکستان می روند


رییس انجمن فیزیوتراپی استان کرمانشاه با اشاره به نبود رشته دکترای حرفه ای فیزیوتراپی در کشور، گفت: فیزیوتراپیست های ما برای تحصیل در این رشته به کشورهایی همچون پاکستان می روند.

- فیزیوتراپیست ها برای تحصیل در رشته "دکترای حرفه ای فیزیوتراپی" به پاکستان می روند ایسنا/کرمانشاه رییس انجمن فیزیوتراپی استان کرمانشاه با اشاره به نبود رشته دکترای حرفه ای فیزیوتراپی در کشور، گفت: فیزیوتراپیست های ما برای تحصیل در این رشته به کشورهایی همچون پاکستان می روند.

حسن بالوی به مناسبت روز فیزیوتراپی (دوم مرداد) در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به فعالیت بیش از 100 فیزیوتراپیست در سطح استان کرمانشاه، گفت: این تعداد با مدارک مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی فیزیوتراپی در استان فعالیت دارند.

وی به کمبود فیزیوتراپیست ها در استان اشاره کرد وافزود: در حال حاضر استاندارد جهانی فعالیت یک فیزیوتراپیست به ازای هر 10 هزار نفر جمعیت است، این درحالی است که در کشور و استان ما به ازای هر 50 تا 100 هزار نفر جمعیت یک فیزیوتراپیست فعالیت دارد.

بالوی به نیاز روزافزون جامعه به رشته فیزیوتراپی اشاره کرد وافزود: این کمبود تعداد فیزیوتراپیست ها در کشور و استان در حالی است که با توجه به ماشینی شدن سبک زندگی و افزایش کم تحرکی، با افزایش رو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فیزیوتراپیست ها برای تحصیل در رشته دکترای حرفه ای فیزیوتراپی به پاکستان می روند

فیزیوتراپیست ها برای تحصیل در رشته دکترای حرفه ای فیزیوتراپی به پاکستان می روند