مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 مرداد 1400 ساعت 11:402021-07-24اقتصادي

مالیات ستانی از خانه های خالی کلید می خورد


طبق اعلام رییس کل سازمان امور مالیاتی نخستین مالیاتی که از خانه های خالی دریافت می شود در مرداد ماه و به اندازه نصف ارزش اجاره ماهانه آن خواهد بود.

- طبق اعلام رییس کل سازمان امور مالیاتی نخستین مالیاتی که از خانه های خالی دریافت می شود در مرداد ماه و به اندازه نصف ارزش اجاره ماهانه آن خواهد بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، طبق ماده 54 مکرر قانون مالیات های مستقیم واحدهای مسکونی واقع در شهرهای با جمعیت بیش از 100 هزار نفر که به استناد سامانه ملی املاک و اسکان به عنوان واحد خالی شناسایی شوند، از سال دوم به بعد مشمول مالیات معادل مالیات بر اجاره به شرح زیر خواهند شد: سال دوم- معادل یک دوم مالیات متعلقه سال سوم- معادل مالیات متعلقه سال چهارم و به بعد- معادل یک و نیم (1.

5) برابر مالیات متعلقه در این راستا، وزارت راه و شهرسازی برای شناسایی واحدهای خالی سامانه املاک و اسکان که اطلاعات واحدهای مسکونی کشور در آن درج می شود را از بهمن ماه 1398 رونمایی و مردادماه 1399 اجرایی کرد و به این سامانه وظیفه دیگری هم علاوه بر شناسایی خانه های خالی محول شد که شناسایی محل سکونت خانوار است و طبق قانون هر خانواری می تواند یک اقامتگاه دائمی در شهر محل سکونت و یک اقامتگاه فرعی در شهری غیر از محل سکونت داشته باشد که این موارد مشمول مالیات نمی شوند اما مازاد بر آن اگر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مالیات ستانی از خانه های خالی کلید می خورد

مالیات ستانی از خانه های خالی کلید می خورد