مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 مرداد 1400 ساعت 08:102021-07-24پزشكي

نیاز استان گلستان به تمام گروه های خونی


برای تامین نیاز خون استان و بیمارانی که به طور مستمر احتیاج به خون دارند حداقل 170 واحد روزانه خونگیری سالم باید داشته باشیم که بتوانیم خون گلستان را تامین کنیم.

- مدیرکل انتقال خون استان گلستان گفت: در حال حاضر به تمام گروه های خونی در استان نیاز داریم و کسانی که شرایط اهدای خون دارند به مراکز انتقال خون در گلستان مراجعه کنند.

سید صادق بنی عقیل در گفت وگو با ایلنا اظهار کرد: عمر گروه های خونی و فرآورده های خونی کم است و بیماران سرطانی، هموفیلی و دیالیزی به صورت مستمر و دائم به خون و فرآورده های خونی نیاز دارند.

بنی عقیل ادامه داد: در شرایط فعلی به تمام گروه های خونی نیاز داریم و اگر حتی کمبود خون نداشته باشیم به همه گروه های خونی نیاز داریم که گروه خونی о+ و о- بیشترین نیاز بانک های خون به این دو گروه است.

وی یادآور شد: برای تامین نیاز خون استان و بیمارانی که به طور مستمر احتیاج به خون دارند حداقل 170 واحد روزانه خونگیری سالم باید داشته باشیم که بتوانیم خون گلستان را تامین کنیم.

وی افزود: 3 مرکز در شهرستان های گرگان، علی آباد و گنبدکاووس در سطح استان به صورت دائم فعال هستند که بیش از 90 درصد خون استان را تامین می کنند.

مدیر کل انتقال خون گلستان تصریح کرد: اتوبوس سیار در استان یکی از راهکارها برای جبران کمبود خون است که البته باید اعت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیاز استان گلستان به تمام گروه های خونی

نیاز استان گلستان به تمام گروه های خونی