مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 مرداد 1400 ساعت 07:552021-07-24پزشكي

داروی جدیدی برای نابودی سرطان پستان


یک داروی جدید با موفقیت توانست سلول های سرطان پستان را در موش ها از بین ببرد و سیستم تولید مثل آنها را بدون آسیب باقی بگذارد.

- یک داروی جدید با موفقیت توانست سلول های سرطان پستان را در موش ها از بین ببرد و سیستم تولید مثل آنها را بدون آسیب باقی بگذارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، بر اساس یک مطالعه جدید منتشر شده در مجله Science Translational Medicine، یک روش جدید برای درمان سرطان پستان می تواند 95 تا 100 درصد از سلول های سرطانی را در موش ها، همراه با پیشروی یا متاستاز آنها در مغز، ریه ها، کبد و استخوان ها از بین ببرد.

این داروی جدید ارسو (ErSO) نام دارد و قادر است به سرعت حتی تومورهای بزرگ را تا اندازه های غیرقابل تشخیص کوچک کند.

این مطالعه تحت نظر دانشمندان دانشگاه ایلینوی انجام شد.

پروفسور دیوید شاپیرو استاد بیوشیمی و نویسنده اصلی این مطالعه گفت: حتی وقتی چند سلول سرطانی پستان زنده بمانند و تومورها را قادر به رشد مجدد بیش از چندین ماه کنند، تومورهایی که دوباره رشد می کنند کاملاً با ErSO قابل درمان مجدد هستند.

وی افزود: جالب توجه است که ErSO باعث از بین رفتن سریع اغلب متاستازهای ریه، استخوان و کبد و جمع شدن چشمگیر متاستازهای مغزی شده است، زیرا تومورهایی که به سایر نقاط بدن گسترش یافته اند بیشتر مسئول مرگ های ناشی از سرطان پستان هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

داروی جدیدی برای نابودی سرطان پستان

داروی جدیدی برای نابودی سرطان پستان