مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 مرداد 1400 ساعت 07:452021-07-24اقتصادي

استانی که در تابستان 45 برابر زمستان بارش داشت


در حالی زمستان پربارش ترین فصل سال در سیستان و بلوچستان است که بارش های مونسون این الگوی پنجاه ساله را بهم زد و سبب شد تا امسال تابستان، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار داشت:حداقل در نخستین ماه تابستان امسال معادل 45 برابر تمام بارش های زمستان گذشته در استان باران باریده است.

وی افزود: این اختلاف بارش به دلیل کم بارشی بی سابقه در زمستان گذشته بوده است به طوری که تمام بارش های زمستان 1399 در سیستان و بلوچستان به 0.

4 میلی متر رسید و کم بارش ترین زمستان استان در نیم قرن اخیر را رقم زد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: در کنار کم بارشی زمستان،فعالیت خوب مونسون هند مزید بر علت شد تا حداقل بیش از 18 میلی متر از کم بارشی استان در سال زراعی در نخستین ماه تابستان جبران شود.

حیدری گفت: در حدود سه هفته متناوب است که بارش های مونسون در نقاط مختلف استان در حال باریدن به طوریکه بیشینه ارتفاع نقطه ای بارش ها به بیش از 80 میلیمتر نیز رسیده است.

بارش های تیرماه امسال 270 درصد بارش های نرمال فصل تابستان وی تصریح کرد: بارش های تیرماه امسال استان بیش از 270 درصد شرایط نرمال بارش های سه ماهه تابستان در بلندمدت بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استانی که در تابستان 45 برابر زمستان بارش داشت

استانی که در تابستان 45 برابر زمستان بارش داشت