مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 مرداد 1400 ساعت 07:402021-07-24اقتصادي

زنگ خطر درباره کشتار دام های سبک


رییس اتحادیه دام سبک با بیان اینکه سوءمدیریت در تامین نهاده های دامی از سال 98 شروع شد و مسئولان به هشدارها بی توجهی کردند، گفت: در نیمه دوم سال با کمبود دام مواجه خواهیم شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر، افشین صدردادرس اظهار کرد: بحث کشتار دام های سبک و بره ها خیلی جدی است و به زودی ما با کمبود شدیدی در این حوزه مواجه خواهیم شد، وی ادامه داد: بخشی از بره هایی که در شش ماه اول سال متولد می شوند، در مدت 100 تا 150 روز پروار شده و به عنوان گوشت مصرفی مردم وارد بازار می شوند.

بخشی دیگر نیز وارد گله دامدار شده و به جای گله هایی که حذف می شوند، جایگزین می شوند.

این فعال بخش خصوصی اضافه کرد: سوءمدیریت جدی در تأمین و توزیع نهاده های دامی به خصوص نهاده های دام سبک از سال 98 شروع شد ضمن اینکه توزیع نهاده های دامی از طریق سامانه بازارگاه نابسامانی های گسترده ای را در این حوزه ایجاد کرد.

دادرس تصریح کرد: مسئولان به تمام هشدارها و تذکرات تولیدکنندگان، فعالان بخش خصوصی و کارشناسان بی توجهی کردند تا اینکه به شرایط فعلی رسیدیم.

قیمت تمام شده تولید هر کیلوگرم گوشت گوسفند زنده به 100 هزار تومان رسیدوی با اشاره به اینکه درصد تخصیص نهاده های دامی به دام های سبک کم بود، گفت: به همین دلیل دامداران ناچار بودند بخش عمده ای از نهاده های مورد نیازشان را از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنگ خطر درباره کشتار دام های سبک

زنگ خطر درباره کشتار دام های سبک