مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 مرداد 1400 ساعت 07:352021-07-24اقتصادي

مدیریتی که آب را نایاب کرد/ بررسی کارنامه دولت تدبیر و امید در بخش آب


مدیریت منابع آب در دولت تدبیر و امید به مدیریت ناقص پس از بحران تبدیل شد و همین مسئله بر افزایش تبعات سیلاب و خشکسالی دامن زد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مدیریت منابع آب در ایران حوزه ای است که باید یکی از حیاتی ترین نیازهای کشور در بخش های مختلف اعم از کشاورزی، شرب و صنعت را در هر شرایطی تامین نماید.

در طول 8 سال گذشته این بخش بسیار خطیر در کشور با دستگاه عریض و طویل مستقر در در مسئله آب مدیریت ناقص پس از بحران است در این شرایط واکاوی تمامی مصوبات هیئت وزیران به عنوان یک نهاد فرابخشی در دولت بیانگر آن است که کلیه فعالیت دولت در حوزه مدیریت فرابخشی آب تنها به تخصیص اعتبارات پس بحران هایی نظیر سیل و خشکسالی محدود می شود.

از اوایل دهه 90 در کشور، مطالعات صورت پذیرفته توسط کارشناسان کشور از حدی شدن شرایط اقلیمی خبر می داد.

به عبارت دیگر بر اساس مطالعات صورت گرفته، دوره بازگشت پدیده های طبیعی نظیر خشکسالی و سیل در کشور به عنوان 2 روی سکه بحران آب کوتاه شده و شاهد سیلاب ها و خشکسالی های پیاپی در این شرایط هستیم.

*بی توجهی به هشدارهای کارشناسان و تشدید خسارات سیل و خشکسالی در همین راستا انتظار می رفت، از ابتدای استقرار دولت تدبیر و امید وزارت نیرو به عنوان متولی اصلی آب در کشور بر مبنای مشاهدات میدانی سیستم مدیری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدیریتی که آب را نایاب کرد/ بررسی کارنامه دولت تدبیر و امید در بخش آب

مدیریتی که آب را نایاب کرد/ بررسی کارنامه دولت تدبیر و امید در بخش آب