مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 مرداد 1400 ساعت 07:202021-07-24اقتصادي

تامین آب شرب شهرهای جنوبی استان فارس با افتتاح سد هایقر


سد مخزنی هایقر با حجم 227 میلیون متر مکعب با هدف کنترل و ذخیره سازی سیلاب ها و بهره گیری از آن برای شرب، صنعت و کشاورزی در شهرهای جنوبی استان امروز به بهره برداری رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، معاون عمرانی استانداری فارس ظهر امروز در حاشیه مراسم آبرسانی به شهر زرین دست با اشاره به اینکه در ادامه پویش هر هفته الف – ب – ایران، پنج طرح است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار فارس بیان کرد: با بهره برداری از فاز یک پروژه میزان 150 لیتر بر ثانیه آب از تصفیه خانه داراب به زرین دشت تامین خواهد شد بنابراین در فاز دوم با افزایش ظرفیت تصفیه خانه 360 لیتر بر ثانیه آب سد رودبال به شهرستان های زرین دشت منتقل می شود.

وی بیان کرد: این پروژه در مقیاس وسیع تری تعریف شده است و در شهر حاجی آباد و آبرسانی به شهر دبیران نیز در دستور کار قرار دارد و مراسم افتتاحیه در روستای خسویه است و کل پروژه با اعتبار بالغ بر 120 میلیارد تومان هزینه شده است.

رضایی کوچی تصریح کرد: امیدواریم در کارهای بعدی شاهد آبرسانی به شهر دبیران، قیروکارزین و سایر روستاها هستیم و در زرین دشت کل آب از سد هایقر تامین می شود و که فاز نخست آن امروز افتتاح و در فازهای بعدی و سایر شهرها و روستاها از ادامه پروژه بهره مند خواهند شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تامین آب شرب شهرهای جنوبی استان فارس با افتتاح سد هایقر

تامین آب شرب شهرهای جنوبی استان فارس با افتتاح سد هایقر