مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 مرداد 1400 ساعت 07:202021-07-24سياسي

عزیزی: پروژه جاسک فرصت خوبی برای انتقال ظرفیت های نفتی ایران را فراهم می کند


نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی پروژه جاسک را فرصت خوبی برای انتقال ظرفیت های نفتی ایران و کم کردن برخی محدودیت ها دانست که دشمنان به دنبال آن بودند.

- نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی پروژه جاسک را فرصت خوبی برای انتقال ظرفیت های نفتی ایران و کم کردن برخی محدودیت ها دانست که دشمنان به دنبال آن بودند.

ابراهیم عزیزی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به آغاز صادرات نفت از ایران و اجرای طرح ملی و راهبردی انتقال نفت خام گوره به جاسک گفت: ایران دارای موقعیت ژئوپلیتیک و جغرافیای منحصربه فردی است.

از یک تنگه حیاتی برخوردار است و براساس آخرین یافته ها از 14 نقطه استراتژیک در دنیا دو نقطه آن در ایران اسلامی است که شامل تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی و دریای عمان و خلیج فارس می شود.

این ها فرصت های بی نظیری برای جمهوری اسلامی فراهم کرده است.

وی افزود: وجود ذخایر غنی و تمدن کهن و باسابقه و نیروی انسانی مستعد و توانمند از دیگر ظرفیت های جمهوری اسلامی است که متأسفانه از گذشته تاکنون به خوبی از این ظرفیت ها در راستای منافع ملی استفاده نشده است.

یکی از این فرصت های خوب دریای عمان بوده که می تواند زمینه ارتباط با آب های آزاد را فراهم کرده و فرصت خوبی برای توسعه صادرات نفتی باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عزیزی: پروژه جاسک فرصت خوبی برای انتقال ظرفیت های نفتی ایران را فراهم می کند

عزیزی: پروژه جاسک فرصت خوبی برای انتقال ظرفیت های نفتی ایران را فراهم می کند