مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 مرداد 1400 ساعت 06:252021-07-24اقتصادي

تا 10 سال آینده دشت قزوین به کویر تبدیل خواهد شد


به گفته معاون بهره ‎برداری و توسعه منابع آب شرکت آب و فاضلاب استان قزوین با روند فعلی مصرف آب، طی 10 سال آینده دشت آبرفتی قزوین بی آب شده و به کویر تبدیل خواهد شد.

- عین اله رمضانی در این باره بیان کرد: آب های موجود در حفره های زیر زمین وزن زمین را کنترل می کند و بهره برداری بیش از اندازه از این منابع می تواند باعث فرونشست شود که خطر آن بسیار بیشتر از زلزله است و در صورت وقوع فرونشست، بارش هم قادر به جبران آن نیست و حتی می تواند منجر به بروز سیل شده و خاک را هم از بین ببرد.

وی تصریح کرد: در چنین حالتی مهاجرت های کوچک و بزرگ به وجود می آید و شهرها و روستاها خالی از سکنه شده و زندگی و کسب و کار مردم از بین می رود.

این مسئول ادامه داد: برای جلوگیری از این فاجعه باید عموم مردم در یک مشارکت فعال و همگانی در مدیریت مصرف آب حضور داشته و در تمامی مراحل زندگی و کار خود سازگاری با کم آبی را الگو قرار دهند.

بنا بر اعلام روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قزوین، وی اضافه کرد: در حالی که در کشور همیشه بارانی هلند سرانه مصرف آب 110 لیتر در شبانه روز به ازای هر فرد است این عدد در شهرهای استان قزوین 220 لیتر و در مناطق روستایی استان 180 لیتر است.

معاون بهره برداری و توسعه منابع آب شرکت آب و فاضلاب استان قزوین با اشاره به اینکه میانگین بارش در دنیا حدود سه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تا 10 سال آینده دشت قزوین به کویر تبدیل خواهد شد

تا 10 سال آینده دشت قزوین به کویر تبدیل خواهد شد