مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 مرداد 1400 ساعت 05:552021-07-24بين الملل

هیأت آمریکایی نرسیده به هاییتی مجبور به فرار شد


هیأتی از ایالات متحده که عازم هاییتی شده بود، به محض ورود به مراسم تدفین رییس جمهور ترور شده این کشور، به دلیل وقوع تیراندازی مجبور به ترک خاک این کشور شد.

- به  گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، کاخ سفید روز گذشته (جمعه) تأیید کرد که هیأتی از ایالات متحده از جمله لیندا توماس گرینفیلد سفیر آمریکا در سازمان ملل که در پی ترور جوونل موییز رییس جمهور هاییتی عازم این کشور شده بود، لحظاتی پس از رسیدن به این کشور به دنبال وقوع تیراندازی در مراسم تدفین موییز مجبور شد بسرعت خاک این کشور را ترک کند.

بنا بر گزارش شبکه سی بی اس نیوز، توماس گرینفیلد و دیگر مقام های آمریکایی اعلام کردند که هیأت آمریکایی در صحت کامل به ایالات متحده بازگشت.

خبر تیراندازی در مراسم تدفین رییس جمهور هاییتی روز گذشته اولین بار توسط خبرگزاری رویترز منتشر شد و جن ساکی سخنگوی کاخ سفید بعدازظهر روز گذشته اعلام کرد: در پی تیراندازی های گزارش شده در مقابل مراسم تدفین، هیأت ریاست جمهوری (به هاییتی) در صحت کامل هستند .

کاخ سفید صبح روز جمعه گزارش کرد که هیأتی به ریاست توماس گرینفیلد برای ادای احترام به فوت موییز عازم هاییتی شده است.

رییس جمهور هاییتی روز هفتم جولای (16 تیرماه) در خانه خود مورد حمله افراد مسلح قرار گرفت و ترور شد و همسرش نیز در این حادثه ).


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هیأت آمریکایی نرسیده به هاییتی مجبور به فرار شد

هیأت آمریکایی نرسیده به هاییتی مجبور به فرار شد