مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 مرداد 1400 ساعت 05:402021-07-24دانش

منتظر فرونشست ساختمان های چندطبقه ساحلی مازندران باشید!


عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور معتقد است، بسیاری از مناطق مسکونی در خط ساحل به صورت چند طبقه ساخته شده و نمک سبب خوردگی سیمان پی ساختمان ها شده، - در نتیجه یک ساختمان چند طبقه مقاومت خود را پس از سال ها از دست می دهد و فرونشینی اتفاق خواهد افتاد، این موضوع یکی از مخاطرات جدی آینده درمناطق ساحلی خواهد بود.

صدرالدین متولی در گفت وگو ایسنا با اشاره به اینکه هر گونه افت سطح زمین به دلایل متعدد یا حرکت قائم رو به پایین، فرونشست معنا می شود، اظهار کرد: فرونشست بیشتر در مناطقی که شیب نسبتا همواری دارند رخ می دهد.

وی تصریح کرد: ممکن است میزان فرونشست به حدی کند باشد که ملموس نباشد و سالیان زیادی طول بکشد، مثلا سرعت آن می تواند سالی یک میلیمتر باشد و بر عکس در بعضی از نقاط آنی این اتفاق رخ دهد.

متولی با بیان اینکه خسارات ناشی از فرونشست متعدد است، خاطرنشان کرد: تغییر ناهمسان در ارتفاع و شیب رودخانه ها، آبراهه ها و سازه های انتقال آب، شکست و یا بیـرون زدگی لولـه چاه ها در نتیجه فرونشست و ایجاد اختلال در بهره برداری از منـابع آب زیر زمینی و ماسه دهی چاهها، افت سطح زمین و پیشروی امواج در مناطق پست ساحلی، از بین برگـشت ناپذیر تمام یـا بخـشی از مخـزن آب زیر زمینی در نتیجه از بین رفـتن یـا کـاهش تخلخل مفید نهشته ها، کاهش میزان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منتظر فرونشست ساختمان های چندطبقه ساحلی مازندران باشید!

منتظر فرونشست ساختمان های چندطبقه ساحلی مازندران باشید!