مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 مرداد 1400 ساعت 05:402021-07-24اقتصادي

اقدام استراتژیک ایران برای آغاز صادرات نفت از دریای عمان از نگاه تحلیل گران


در پی آغاز صادرات نفت ایران از دریای عمان، بسیاری از کارشناسان آن را اقدامی استراتژیک توصیف و تاکید کردند که این پایانه جدید به تهران اجازه می دهد که پس از رفع تحریم ها به سرعت صادرات نفت خود را افزایش دهد.

- در پی آغاز صادرات نفت ایران از دریای عمان، بسیاری از کارشناسان آن را اقدامی استراتژیک توصیف و تاکید کردند که این پایانه جدید به تهران اجازه می دهد که پس از رفع تحریم ها به سرعت صادرات نفت خود را افزایش دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از شبکه فرانس24، راه اندازی پایانه جدید صادرات نفت خام از بندر جاسک در ایران به این کشور اجازه می دهد که برای اولین بار نفت خود را از دریای عمان و بدون نیاز به عبور از تنگه هرمز انتقال دهد.

تحلیلگران بر این باورند که این اقدام استراتژیک به ایران، به عنوان یکی از بزرگترین صادرکنندگان نفت خام این امکان را می دهد که یک گذرگاه جهانی را دور بزند و در صورت لغو تحریم های آمریکا فروش نفت خود را افزایش دهد.

همچنین تحلیلگران معتقدند که اگرچه این اقدام ممکن است قادر به مهار نوسانات قیمت در بازار نفت نباشد اما در صورت لغو تحریم های آمریکا به افزایش صادرات نفت ایران کمک خواهد کرد که سرنوشت آن نیز در حال حاضر به مذاکرات میان ایران و طرف های توافق هسته ای 2015 در وین بستگی دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقدام استراتژیک ایران برای آغاز صادرات نفت از دریای عمان از نگاه تحلیل گران

اقدام استراتژیک ایران برای آغاز صادرات نفت از دریای عمان از نگاه تحلیل گران