مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 مرداد 1400 ساعت 05:352021-07-24بين الملل

آمریکا به دنبال ممانعت از فروش نفت ایران به چین است


ادعا می شود که آمریکا قصد دارد از مانع تراشی در فروش نفت ایران به چین به عنوان راهی برای نگه داشتن ایران پای میز مذاکرات هسته ای استفاده کند.

- ، یک منبع وابسته به دولت واشنگتن در گفتگو با رویترز مدعی شده که آمریکا با احتمال عدم بازگشت ایران به مذاکرات هسته ای (احیای برجام)، در حال بررسی اقداماتی برای ممانعت از فروش نفت ایران به چین است! به ادعای این منبع ناشناس، اوایل سال جاری میلادی، دولت واشنگتن به پکن گفته که به دنبال احیای برجام است و (با توجه به انتظار لغو تحریم ها)، دلیلی نمی بیند که شرکت های چینی خریدار نفت ایران را که تحریم های آمریکا را دور می زنند؛ تنبیه کند.

اما ادعا می شود که عدم قطعیت درباره زمان ازسرگیری گفتگوهای وین و ناآگاهی از موضع دولت جدید ایران در قبال مذاکرات، آمریکا را به فکر بررسی اقدام علیه شرکت های چینی انداخته است.

مقام آمریکایی یادشده به رویترز گفته است اگر ایران و آمریکا به برجام بازگردند، دلیلی بر تحریم شرکت هایی که نفت از ایران وارد می کنند، نیست؛ اما موضع ایران درباره به تاخیر انداختن ادامه مذاکرات تا دولت رییسی، خیلی مبهم است.

پیشتر نیز پایگاه آمریکایی وال استریت ژورنال در گزارشی مدعی شده بود که دولت آمریکا در حال بررسی تحریم های شدیدتر علیه فروش نفت ایران به چین است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا به دنبال ممانعت از فروش نفت ایران به چین است

آمریکا به دنبال ممانعت از فروش نفت ایران به چین است