مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 مرداد 1400 ساعت 05:252021-07-24اقتصادي

اختصاص یک میلیارد و 132 میلیون مترمکعب آب خزر به زراعت گلستان


مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان از موافقت وزارت نیرو با استفاده از آب دریا بدون نمک زدایی برای طرح های آبزی پروری و کشت و صنعت شورورزی استان خبرداد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سید محسن حسینی صبح شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: وزارت نیرو با تخصیص یک میلیارد و 132 میلیون مترمکعب آب دریا در گلستان جهت ساماندهی طرح های بخش کشاورزی بدون نیاز به نمک زدایی و با رعایت ضوابط و استانداردهای مربوطه و با هماهنگی با محیط زیست موافقت کرد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان افزود: در این طرح الزامات زیست محیطی لحاظ شده است که استان اجازه داشته باشه از آب دریای خزر برای پرورش آبزیان و کشت و صنعت شورورزی در گلخانه بدون شیرین سازی استفاده کنند.

وی بیان کرد: با پیگیری انجام شده شرکت آب منطقه ای استان در چند سال اخیر، به ویژه از نیمه دوم سال 99 و بررسی های همه جانبه، این مجوز از سوی وزارت نیرو صادر شد.

حسینی افزود: اجزای این مجوز شامل استفاده از آب دریا برای 10 هزار هکتار میگو است که سایت چهار هزار هکتاری آن در حال بهره برداری و اجرا است و 6 هزار هکتار هم برای توسعه میگو دیده شده است.

وی اضافه کرد: همچنین طرح پرورش ماهیان خاویاری در سطح 220 هکتار و استفاده از آب دریا برای کشت و صنعت شورورزی در گلخانه به میزان هفت هکتار در این طرح دیده شده که متقا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختصاص یک میلیارد و 132 میلیون مترمکعب آب خزر به زراعت گلستان

اختصاص یک میلیارد و 132 میلیون مترمکعب آب خزر به زراعت گلستان