مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 مرداد 1400 ساعت 05:252021-07-24پزشكي

واکسن سینوفارم بزنیم یا برکت؟


رییس بخش عفونی بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند گفت: هردو واکسن سینوفارم و برکت با متد مشابه ساخته شده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، مسعود ضیایی اظهار کرد: برای ساخت واکسن ویروس را از بین بردند و سطح آنتی ژن این ویروس را خالص و آماده کردند؛ هنگامی که به بدن ما تزریق می شود، بدن آن را شناسایی می کند و آنتی بادی علیه آن تولید می کند و سپس در مواجهه با ویروس اصلی این آنتی بادی ها از ما دفاع می کنند.

رییس مرکز تحقیقات بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و فوکال پویینت علمی مراقبت و مدیریت بیماری های عفونی بیان کرد: این روش قدیمی و شناخته شده ای است که بسیاری از واکسن ها با این متد تهیه شده اند و در ایران قدمت طولانی دارد.

ضیایی با اشاره به اینکه کشور ایران از گذشته های دور سازنده واکسن بوده است، گفت: واکسن سینوفارم بسیار زودتر به بازار آمده و ماه هاست که استفاده می شود؛ این واکسن فازهای مختلف را طی کرده، اطلاعاتش منتشر شده و تاییدیه سازمان بهداشت جهانی را دارد؛ سینوفارم عوارض خاصی نداشته و اثربخشی خوبی نشان داده است.

وی بیان کرد: واکسن برکت با همان متد واکسن سینوفارم تولید شده، اثربخشی خوبی نشان داده و عوارض خاصی نداشته است؛ نتایج فاز یک این واکسن منتشر و چاپ شده و نتایج فازهای دیگر هنوز در حال آماده سازی و انتشار اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسن سینوفارم بزنیم یا برکت؟

واکسن سینوفارم بزنیم یا برکت؟