مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 مرداد 1400 ساعت 04:402021-07-24اجتماعي

بحران ریزگردها جز با توسعه آگاهانه مشاغل طبیعت حل نخواهد شد


رییس سازمان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: باید در توسعه مشاغل وابسته به طبیعت و ورزش های کویری تجدیدنظر کنیم تا بحران ریزگردها بیش از این دامن خراسان جنوبی را نگیرد.

- ایسنا/خراسان جنوبی رییس سازمان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: باید در توسعه مشاغل وابسته به طبیعت و ورزش های کویری تجدیدنظر کنیم تا بحران ریزگردها بیش از این دامن خراسان جنوبی را نگیرد.

حسن اکبری در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: استان خراسان جنوبی با قرار داشتن برروی کمربند خشک و نیمه خشک نیمکره شمالی دارای ذخائر منابع آبی ضعیف، نزولات جوی کم، تبخیر سالیانه شدید و پوشش گیاهی محدود است که این شرایط موجب شده از کل عرصه های طبیعی استان 36 درصد را عرصه های بیابانی و 50 درصد را مراتع کم تراکم بیابانی تشکیل می دهد و استان دومین استان بیابانی کشور و جزء پنج استان اول درگیر پدیده گرد و غبار است.

وی افزود: مقابله صرف با گرد و غبار موثر نبوده و اقداماتی همچون نهالکاری در عرصه پنج میلیون هکتاری تحت فرسایش استان به تنهایی راهکار موثر نخواهد بود؛ لذا با حفظ منابع طبیعی و جلوگیری از تخریب آن باید در شیوه های بهره برداری از منابع طبیعی از جمله مشاغل وابسته به طبیعت(دامداری و شترداری در مراتع، فعالیت های معدنی و گردشگری ) تجدیدنظر شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بحران ریزگردها جز با توسعه آگاهانه مشاغل طبیعت حل نخواهد شد

بحران ریزگردها جز با توسعه آگاهانه مشاغل طبیعت حل نخواهد شد