مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 مرداد 1400 ساعت 04:252021-07-24اقتصادي

توجه به بخش خصوصی با خروج از اقتصاد نفتی


یک فعال حوزه کار معتقد است تا زمانی که از اقتصاد نفتی فاصله نگیریم، نمی توانیم به سرمایه های انسانی، کارآفرینی و فعالان بخش خصوصی توجه کنیم.

- علیرضا حیدری در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه اقتصاد نفتی باعث شده تا از حرکت به سمت فعالیت های نوآورانه و تولید محور فاصله بگیریم، اظهار کرد: زمانی می توانیم به نیروی کار و سرمایه های انسانی و فعالان بخش خصوصی توجه کنیم و آنها را در سیاستگذاری ها و تصمیم گیری ها مشارکت دهیم که به آنها نیاز داشته باشیم اما این نیاز از کجا تامین می شود؟ از محل درآمدهای ناشی از مالیاتی که از آنها دریافت می کنیم تا هزینه های حاکمیتی را پرداخت کنیم.

وی افزود: طبعا اگر یک ثروت و دارایی به اسم نفت داشته باشیم و آن را بفروشیم و از محل آن هزینه های خود را تامین کنیم دیگر نیاز نیست به بخش خصوصی و سرمایه های انسانی در داخل توجه کنیم.

این فعال حوزه کار تصریح کرد: اگر 70 درصد اقتصاد را نفت و درآمدهای نفتی بگذاریم در آن صورت با اقتصادی مواجه خواهیم بود که فعال و پویا نیست و متکی به دلارهای نفتی است ولی اگر اقتصادی داشته باشیم که تنها 20 درصد آن درآمدهای حاصل از نفت باشد، اقتصادی مقتدر داریم که در آن نفت خیلی اثرگذار نیست و سهم دیگر شرکای اقتصادی برای بزرگ کردن چنین اقتصادی معنادار خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توجه به بخش خصوصی با خروج از اقتصاد نفتی

توجه به بخش خصوصی با خروج از اقتصاد نفتی