مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 مرداد 1400 ساعت 04:052021-07-24اجتماعي

مطالعات احیای میانکاله رو به اتمام/ گام به گام برای احیای میانکاله


مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به اینکه مطالعات احیای میانکاله رو به اتمام است، گفت: بعد از پایان مطالعات پیگیری های لازم برای تخصیص اعتبارات در دستور کار قرار می گیرد که کمتر از دو ماه آینده باید اقدامات احیا انجام شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مازندران، همانند هر سال مسیرشان بهشت پرندگان، مکانی نام آشنا و بکر ولی سرنوشت آنان به گونه ای رقم خورد که تمام طبیعت را در سکوت فرو برد.

طی دو سال اخیر بحث تلفات غیرعادی و مشکوک پرندگان در این تالاب مهم سروصدای زیادی به پا کرده؛ پرندگانی که بی خبر از آینده ای تلخ وارد تالاب میانکاله شدند ولی شرایط به گونه ای رقم خورد که هزاران هزار پرنده در این تلاب پرپر شدند.

با بررسی ها و انجام آزمایش های متعدد، علت بیماری بوتولیسم اعلام شد که البته عوامل متعددی از جمله بحث فاضلاب ها، خشکسالی و سایر عوامل در این زمینه تاثیرگذار بوده است.

تالاب میانکاله طی دو سال گذشته روزهای پردرد و رنجی را سپری کرده و این موضوع برای محیط بانانی که برای نجات یک پرنده جلوی شکارچیان سینه سپر می کنند طی دو سال اخیر شاهد صحنه هایی بودند که حتی یادآوریش برای شان عذاب آور است.

با توجه به این مسائل بحث احیای میانکاله مطرح شده از جمله رهاسازی آب، تغییر الگوی کشت و سایر که امیدواریم همه این مسائل دست به دس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مطالعات احیای میانکاله رو به اتمام/ گام به گام برای احیای میانکاله

مطالعات احیای میانکاله رو به اتمام/ گام به گام برای احیای میانکاله