مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 مرداد 1400 ساعت 03:552021-07-24بين الملل

«شرمن» برای مذاکره با هیئت روس به ژنو می رود


معاون وزیر امور خارجه آمریکا برای از سرگیری گفتگوهای کنترل تسلیحات هسته ای با روسیه، چهارشنبه هفته جاری به «ژنو» سفر می کند.

- به نقل از رویترز، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که وندی شرمن قائم مقام این وزارت خانه قرار است در صدر هیئتی به ژنو سوییس برود تا نمایندگی آمریکا در گفتگوهای کنترل تسلیحات هسته ای با روسیه را به عهده بگیرد.

وزارت خارجه آمریکا در همین رابطه اعلام کرد: این دیدار –که برای 28 جولای (چهارشنبه 6 مرداد) تدارک دیده شده است- پیرو قراری است برای انجام گفتگوهای جدی و قاطعانه بین دو کشور که بین جو بایدن رییس جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین همتای روس گذاشته شد و هدف از آن ایجاد زمینه ای برای کنترل و کاهش خطرات تسلیحات هسته ای خواهد بود.

سفر شرمن به سوییس برای از سرگیری دور جدیدی از گفتگوهای کنترل تسلیحاتی با روسیه در حالی است که وی در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری دیداری از چین خواهد داشت و در ادامه مسیر، پس از توفقی در کشور عمان، در روز چهارشنبه راهی ژنو خواهد شد.

بانی جنکینز معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور کنترل تسلیحات و امنیت بین الملل که اخیرا توسط سنای آمریکا برای تصدی این مقام تایید شده است، شرمن را در این گفتگوها همراهی خواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«شرمن» برای مذاکره با هیئت روس به ژنو می رود

«شرمن» برای مذاکره با هیئت روس به ژنو می رود