مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 مرداد 1400 ساعت 03:452021-07-24بين الملل

ترکیه بیانیه شورای امنیت درباره بخشی از قبرس را محکوم کرد


وزارت امور خارجه ترکیه اعلام کرد، آنکارا بیانیه شورای امنیت سازمان ملل در رابطه با تغییر یک جانبه وضعیت شهر واروشا در قبرس را رد می کند.

- وزارت امور خارجه ترکیه اعلام کرد، آنکارا بیانیه شورای امنیت سازمان ملل در رابطه با تغییر یک جانبه وضعیت شهر واروشا در قبرس را رد می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روز سه شنبه قبرس شمالی تحت حمایت آنکارا، به صورت یک جانبه بخش واروشا در قبرس را که تحت حفاظت سازمان ملل قرار داشت، از حالت نظامی خارج کرد.

شورای امنیت روز جمعه این اقدام را محکوم کرده و گفت که این حرکت نقض تمام قطعنامه های پیشین سازمان ملل درخصوص قبرس است.

در بیانیه وزارت خارجه ترکیه آمده است: ما بیانیه شورای امنیت و همچنین اظهارنظرهای کشورهای مختلف درباره واروشا را که بر پایه ادعاهای بی اساس و بدون تطبیق با واقعیت ها در این جزیره است، رد می کنیم.

وزارت خارجه ترکیه، بیانیه شورای امنیت را بر پایه پروپاگاندای سیاه قبرس یونانی – یونان و ادعاهای بی اساس دانسته و تاکید کرد که قطعنامه های سازمان ملل بالاتر از حقوق مالکیتی و حاکمیتی قرار ندارند.

ترکیه تاکید دارد که واروشا به قبرس ترک نشین در شمال تعلق دارد و تمام تصمیمات مقام های این منطقه در خصوص این شهر تحت حفاظت سازمان ملل، مطابق با قوانین بین المللی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترکیه بیانیه شورای امنیت درباره بخشی از قبرس را محکوم کرد

ترکیه بیانیه شورای امنیت درباره بخشی از قبرس را محکوم کرد