مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 مرداد 1400 ساعت 03:052021-07-23اقتصادي

کوچ اجباری مستاجران به حاشیه شهر در پی افزایش سرسام آور اجاره بها


زمانی که آقای آخوندی بحث مسکن مهر را مزخرف نامید و زیرساخت های آن را نادیده گرفت، اینها همه تذکر داده می شد که با این سیاست روزهای سختی پیش روی مردم است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، تنها با زدن سری کوتاه به املاکی های سطح شهر و نگاهی به تابلو قیمت ها جهت خرید، رهن و اجاره مسکن می توان دلیل گلایه ها و اعتراض مستاجران و مهاجرت آنها به اطراف و مناطق حاشیه ای شهر را بهتر درک کرد.

250 میلیون رهن کامل، 150 میلیون رهن به همراه ماهانه یک میلیون اجاره،  200 میلیون رهن  و یک میلیون و 300 هزار تومان اجاره و .

قیمت ها جهت اجاره مسکنی دو خوابه در یک منطقه کاملا معمولی در شهر شیراز است؛ مبالغی که در سال های نه چندان دور و پیش از ورود به دوران مدیریت دولت تدبیر و امید می شد با آن صاحب خانه شد.

در حالی که قیمت خرید هر متر آپارتمان مسکونی در شیراز مثلاً در شهر صدرا با متوسط قیمت 8/1  میلیون تومان شروع و تا قصرالدشت به عنوان منطقه ای مرفه نشین به 33/6 میلیون تومان می رسد، با وجود این قیمت ها و همچنین نرخ تورم وضع رهن و اجاره مسکن نیز به همین نسبت به بالا پر کشیده است.

توان مالی مردم در تعیین نرخ مسکن نقشی ندارد به جهت گرفتن گزارشی از قیمت ها که به سراغ یکی از بنگاه های مشاور املاک رفتم، در گوشه ای از مغازه خانم و آقایی میانسال نشسته بودند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کوچ اجباری مستاجران به حاشیه شهر در پی افزایش سرسام آور اجاره بها

کوچ اجباری مستاجران به حاشیه شهر در پی افزایش سرسام آور اجاره بها