مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 مرداد 1400 ساعت 03:052021-07-23بين الملل

وزیر خارجه آمریکا به هند و کویت می رود؛ ایران محور گفت وگوها


وزیر امور خارجه آمریکا قصد دارد در بازه زمانی چهارم تا ششم مرداد به هند و کویت سفر کند و ایران یکی از محورهای مهم گفت وگوها است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده هفته آینده به هند و کویت سفر می کند تا با مقام های این دو کشور در خصوص موضوعاتی چون خروج آمریکا از به عنوان قائم مقام وزارت خارجه ایالات متحده را انجام می دهد.

هند و ایالات متحده به همراه ژاپن و استرالیا بخشی از گروه چهارجانبه گفت وگوهای امنیتی هستند و مدعی هستند که هدف آن ها یک ایندوپاسفیک (آسیا-اقیانوسیه) آزاد، باز و دربرگیرنده است اما اقدامات آن ها نشان می دهد که تلاش آن ها بر تقابل با چین در منطقه متمرکز است.

دین تامپسون دستیار موقت وزیر امور خارجه آمریکا در امور مربوط به دفتر امور آسیای جنوبی و مرکزی روز گذشته (جمعه) در جلسه ای گفت که بحث های دوجانبه بلینکن با شرکای هندی بر توسعه همکاری امنیتی، دفاعی، سایبری و مبارزه با تروریسم متمرکز خواهد بود .

وی همچنین ادامه داد افغانستان به طور برجسته یکی از موضوعات بحث های بلینکن با مقام های هندی خواهد بود.

ایالات متحده آن طور که گزارش ها نشان می دهد قرار است، خروج نظامیان خود از افغانستان را تا 31 آگوست (9 شهریور ماه) تکمیل کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر خارجه آمریکا به هند و کویت می رود؛ ایران محور گفت وگوها

وزیر خارجه آمریکا به هند و کویت می رود؛ ایران محور گفت وگوها