مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 مرداد 1400 ساعت 03:052021-07-23بين الملل

7 عاملی که باعث شد خوزستان دچار بحران کم آبی شود


اعتراض های مردم خوزستان به کم آبی و مشکلات ناشی از آن این روزها از جمله موضوعاتی است که در کنار آمار صعودی بیماری کرونا در کشور منعکس می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از روزنامه خراسان، هر چند گفته می شود که برای رفع کم آبی خوزستان به تازگی مصوباتی از سوی دولت تصویب شده است اما بسیاری از کارشناسان مشکل آب خوزستان را ریشه ای و بسیار عمیق می دانند و باید به این نکته توجه داشت که مشکلات خوزستان یک شبه به وجود نیامده اند که انتظار داشته باشیم یک شبه هم از میان بروند با این حال برخی از این کارشناسان بر این باورند که مشکلات به وجود آمده در خوزستان به دلیل ضعف و سیاست های اشتباه مدیریتی در سال های گذشته ایجاد شده است که باعث شده تابستان به تابستان آب کمتری از سدهای قرار گرفته روی پنج رودخانه این استان به خانه های مردم و مراتع کشاورزی برسد.

امروز به برخی از تصمیمات اشتباهی و همین طور دلایلی که خوزستان را به این روز رسانده پرداخته ایم و امیدواریم با روند اصلاح اشتباهات به تدریج وضعیت خوزستان روز به روز بهتر شود.

سد ها و معضل تبخیر به گفته بسیاری از کارشناسان یکی از عوامل خشکسالی، ایجاد ساخت بی رویه و جانمایی غلط سدهای احداث شده روی رود کارون اعلام شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

7 عاملی که باعث شد خوزستان دچار بحران کم آبی شود

7 عاملی که باعث شد خوزستان دچار بحران کم آبی شود