مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 مرداد 1400 ساعت 03:002021-07-23بين الملل

مذاکرات سرنوشت ساز واشنگتن ـ بغداد؛ نیرو های نظامی آمریکا از عراق خارج می شوند؟


در حالی که مذاکرات راهبردی بین آمریکا و عراق در جریان است، گمانه زنی ها بسیاری پیرامون آینده روابط بین دو کشور و به ویژه مساله ماندن یا رفتن نیرو های آمریکایی از عراق مطرح شده است.

- بین الملل تابناک: در حالی که مذاکرات راهبردی بین آمریکا و عراق در جریان است، گمانه زنی ها بسیاری پیرامون آینده روابط بین دو کشور و به ویژه مساله ماندن یا رفتن نیرو های آمریکایی از عراق مطرح شده است.

در همین راستا، روز پنجشنبه، هیات عراقی به سرپرستی قاسم العراجی، مشاور امنیت ملی، با مارا کارلین، مسئول مسائل بین المللی در پنتاگون ملاقات کرد.

سخنگوی پنتاگون، هدف مذاکرات را به طور کلی همکاری های نظامی درازمدت بین دو کشور اعلام کرد؛ اما برخی منابع می گویند که موضوع اصلی، خروج نیروهای آمریکایی از عراق است.

پنج شنبه شب، پایگاه اینترنتی نشریه آمریکایی وال استریت ژرونال در گزارشی به نقل از منابع آگاه مدعی شد، مقامات ارشد عراقی و آمریکایی قصد دارند به زودی بیانیه ای مشترک صادر کنند که طی آن بر خروج نیروهای رزمی آمریکا از خاک عراق تا پایان سال جاری میلادی تأکید خواهد شد.

وال استریت ژورنال در عین حال مدعی شد، قرار است در بیانیه مشترک مقامات ارشد بغداد و واشنگتن تأکید شود، عراق همچنان به حضور نظامیان آمریکایی برای کمک به نیروهای عراقی در مبارزه با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مذاکرات سرنوشت ساز واشنگتن ـ بغداد؛ نیرو های نظامی آمریکا از عراق خارج می شوند؟

مذاکرات سرنوشت ساز واشنگتن ـ بغداد؛ نیرو های نظامی آمریکا از عراق خارج می شوند؟