مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 مرداد 1400 ساعت 02:452021-07-23اقتصادي

دامداران 90 درصد نهاده های دام خود را از بازار آزاد تهیه می کنند


متاسفانه میزان نهاده های دام که به صورت دولتی در اختیار دامداران قرار می گیرد کافی نیست و 90 درصد نهاده های دام را از بازار آزاد تهیه می کنیم.

- امید قوجق نژاد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد: سهمیه خوراک دام به صورت دولتی به طور میانگین برای دام سبک سه کیلوگرم و برای دام سنگین 10 کیلوگرم به ازای هر کیلوگرم 3 هزار و 150 تومان است که این میزان واقعا کفاف دامداران را نمی کند.

وی تصریح کرد: بنده 200 راس دام سبک، 15 راس دام سنگین و دو نفر شتر را به صورت دامداری سنتی نگهداری می کنم و حدود 90 درصد خوراک مصرفی دام خود را از بازار آزاد به ازای هر کیلوگرم حدود 4 هزار و 500 تومان تهیه می کنم.

وی تصریح کرد: به نظر می رسد میزان سهمیه  نهاده های دام در هر شهرستان برای دامداران مناسب بوده و اگر نظارت بر توزیع عادلانه نهاده های دامی توسط امور پشتیبانی دام و جهاد کشاورزی صورت گیرد دامداران در تهیه نهاده های دام دولتی هیچ مشکلی نخواهند داشت.

دامدار گلستانی گفت: متاسفانه در توزیع نهاده های دام دولتی بین دامداران صنعتی و سنتی با وجود تعداد دام های آنها عدالت رعایت نمی شود و در برخی مواقع دامداران شاهد اختصاص نهاده های دام دولتی به یک دامدار خاص و یا دامداری به صورت غیرقانونی و غیرمنصفانه هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دامداران 90 درصد نهاده های دام خود را از بازار آزاد تهیه می کنند

دامداران 90 درصد نهاده های دام خود را از بازار آزاد تهیه می کنند