مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 مرداد 1400 ساعت 02:452021-07-23پزشكي

مصرف بیش از حد دمنوش «اسطوخودوس و سنبله الطیب» منجر به ایجاد توهم می شود


کارشناس گیاهان دارویی و پژوهشگر در زمینه طب سنتی با اشاره به ترکیب مشهور گیاه اسطوخودوس با سنبله الطیب برای ایجاد آرامش در افراد، گفت: مصرف بیش از حد این دمنوش منجر به ایجاد توهم و افزایش کابوس می شود.

- مصرف بیش از حد دمنوش اسطوخودوس و سنبله الطیب منجر به ایجاد توهم می شود ایسنا/آذربایجان شرقی کارشناس گیاهان دارویی و پژوهشگر در زمینه طب سنتی با اشاره به ترکیب مشهور گیاه اسطوخودوس با سنبله الطیب برای ایجاد آرامش در افراد، گفت: مصرف بیش از حد این دمنوش منجر به ایجاد توهم و افزایش کابوس می شود.

دکتر علی شکوری گنجوی در گفت وگو با ایسنا، با تاکید بر این که باید در خصوص مصرف انواع عرقیجات و گیاهان دارویی اطلاعات کافی داشته باشیم، اظهار کرد: ترکیب برخی از گیاهان با یکدیگر امکان بروز عوارضی را در افراد پدید می آورد و یا حتی مصرف آسیاب تعدادی از گیاهان دیگر نیز منجر به مرگ انسان می شود، از این رو باید پیش از مصرف هر گونه گیاه دارویی و دمنوش، نسبت به خصوصیات گیاه مصرف شده از فرد متخصص این حوزه اطمینان کافی حاصل کرد.

وی افزود: مثلا دانه های روغنی چون کتان و سیاه دانه را نمی توان آسیاب و مصرف کرد زیرا پودر آسیاب شده آن ها فورا با اکسیژن هوا وارد واکنش شده و با اکسید شدن حتی تبدیل به سم می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف بیش از حد دمنوش «اسطوخودوس و سنبله الطیب» منجر به ایجاد توهم می شود

مصرف بیش از حد دمنوش «اسطوخودوس و سنبله الطیب» منجر به ایجاد توهم می شود