مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 مرداد 1400 ساعت 02:452021-07-23اجتماعي

استفاده از پساب، راهکاری برای عبور از بحران کم آبی در اصفهان


سرپرست محیط زیست شهرستان اصفهان گفت: با توجه به خشکسالی و کمبود آب، یکی از مواردی که می تواند به منابع آبی کمک کند استفاده از پساب برای مصارف مشخص شده است.

- محمود قهرمانی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به موارد استفاده از پساب فاضلاب اظهار داشت: بر اساس استاندارهای محیط زیست استفاده از پساب برای فضای سبز غیرمثمر مشکلی ندارد، 51 فاکتور وجود دارد که مشخص می کند فاضلاب و یا پسابی که حاصل تصفیه فاضلاب است در حد استاندارد است یا نه، هر کدام خارج از استاندارد باشد حتی برای فضای سبز غیرمثمر نیز نباید استفاده شود.

سرپرست محیط زیست شهرستان اصفهان با تأکید بر اینکه استفاده از پساب برای درختان مثمر ممنوع است، اما برای فضای سبز عمومی غیرمثمر مشکلی ندارد، افزود: فاکتورهای زیست محیطی حتی برای فضای سبز غیرمثمر باید رعایت شود.

وی با اشاره به اینکه به صورت دوره ای از پساب تصفیه خانه های اصفهان نمونه برداری انجام می شود و اگر موردی باشد اخطار می دهیم تا در حد استاندارد باشد، بیان کرد: با توجه به خشکسالی و کمبود آب، یکی از مواردی که می تواند به منابع آبی کمک کند استفاده از پساب برای مصارف مشخص شده است.

قهرمانی ادامه داد: از پسابی که تصفیه شده و به حد استاندارد رسیده است می توان در صنعت، فضای سبز غیرمثمر و تغذیه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده از پساب، راهکاری برای عبور از بحران کم آبی در اصفهان

استفاده از پساب، راهکاری برای عبور از بحران کم آبی در اصفهان