مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 مرداد 1400 ساعت 02:052021-07-23اقتصادي

کردستان زیر تیغ خشکسالی!


این روزها استان کردستان هم همچون سایر مناطق کشور، با بحران کم آبی روبەرو است، بارش های ناچیز پاییز و زمستان در سال 99 سبب خشکیدن رگەهای آب در زمین و از رونق افتادن کشاورزی و کوتاە شدن قد سدها و کم شدن آب آشامیدنی در استان شدە است.

- ایسنا/کردستان این روزها استان کردستان هم همچون سایر مناطق کشور، با بحران کم آبی روبەرو است، بارش های ناچیز پاییز و زمستان در سال 99 سبب خشکیدن رگەهای آب در زمین و از رونق افتادن کشاورزی و کوتاە شدن قد سدها و کم شدن آب آشامیدنی در استان شدە است.

دیدن زمین های زرد و خشکیدە و چشمەهای خشک شدە نشان از شدت بحران خشکسالی در استان دارد و گفتە می شود کە کردستان طی 51 سال اخیر چنین خشکسالی بە خود ندیدە است.

معاون حفاظت و بهرەبرداری شرکت آب منطقەای کردستان گفت: امسال خشکسالی در کل کشور بیداد می کند و کردستان در 51 سال گذشته چنین خشکسالی بە خود ندیدە است.

عرفان مومن پور در گفت وگو با ایسنا با اشارە بە متوسط بارندگی ها در سال گذشتە اظهار کرد: کاهش بارندگی ها در بانە نسبت بە سال گذشته منفی 27 درصد، بیجار منفی 29 درصد، سروآباد منفی 39 درصد، سقز منفی 29 درصد، سنندج منفی 36 درصد، قروە منفی 46درصد، کامیاران منفی 34 درصد و در مریوان منفی 40 درصد بودە است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کردستان زیر تیغ خشکسالی!

کردستان زیر تیغ خشکسالی!