مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 مرداد 1400 ساعت 01:252021-07-23اقتصادي

تغییرات اقلیمی، چالش مهم بشر/ تهدیدهایی که پایان ندارد


در هر گوشه ای از جهان پدیده های آب و هوایی نظیر سیل، خشکسالی و طوفان ها افزایش یافته که بر اثر تغییرات اقلیمی و تهدیدهای ناشی از آن است؛ تبعات تغییرات اقلیمی که عوامل انسانی بیش از عوامل طبیعی در آن دخیل هستند سلامتی و ایمنی بشر را تهدید می کند.

- گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، آب مایه حیات و توسعه و آبادانی یک کشور است؛ کمبود و کاهش بارندگی از نرمال به شکل غیر متعارف طی دوره های متوالی می تواند باعث خشکسالی و قحطی شود و مشکلات متعددی را ایجاد می کند.

کمبود آب شیرین در جهان بی شک یکی از مسائل مهمّ جهان در قرن حاضر مسأله آب خواهد بود که گرمایش مداوم جهانی و تغییرات اقلیمی به آن دامن خواهد زد؛ به همین خاطر ضروری است نسبت به این تغییرات آگاهی ایجاد شود تا برای مدیریت تبعاتی که در پی خواهد داشت، برنامه ریزی های کلانی اتفاق بیفتد.

در این گزارش به تغییرات اقلیمی که طی سال های گذشته تشدید شده و تبعاتی که برای تأمین آب به بار آورده اشاره می کنیم: * نشانه های پدیده تغییر اقلیم و تأثیر آن بر زندگی بشر پدیده تغییر اقلیم و گرم شدن بر بسیاری از جنبه های زندگی بشر تاثیر خواهد گذاشت.

امروزه مشاهده می شود در هر گوشه ای از جهان پدیده های آب و هوایی نظیر سیل، خشکسالی و طوفان ها افزایش یافته و به صورت تهدیدی روزمره در تولید و ذخیره مواد غذ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغییرات اقلیمی، چالش مهم بشر/ تهدیدهایی که پایان ندارد

تغییرات اقلیمی، چالش مهم بشر/ تهدیدهایی که پایان ندارد