مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 مرداد 1400 ساعت 18:352021-07-23سياسي

آب آلوده نخیلات خوزستان را نابود کرده است


نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: آب آلوده باعث نابودی نخیلات استان خوزستان در سال های اخیر شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبرای احیای اراضی خوزستان دو میلیون هکتار بود که به مرور زمان تا 550 هزار هکتار کاهش پیدا کرد.

وی با اشاره به فاجعه سد گتوند و افزایش شوری آب و از بین رفتن اراضی کشاورزی افزود: بلافاصله بعد از بازدید از بستان و هویزه در این جلسه حضور پیدا کردم، متأسفانه گاومیش با استفاده از آب فعلی به دلیل آلودگی سقط جنین می کند؛ این آب به درد گاومیش ها نمی خورد و آلوده است.

معاون اول رییس جمهور خطاب به نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری گفت آیا سابقه کار اجرایی دارید که وی نیز در پاسخ اعلام کرد: کار اجرایی نکردم ولی آبی که اکنون وارد هورالعظیم می شود، آلوده است و در بازدیدهای میدانی کاملاً مشهود بود؛ همچنین طی سالیان گذشته در جلسات تخصصی جهاد کشاورزی اعلام شده میزان نخیلاتی که آب آلوده در خوزستان از بین برده از میزان نخیلاتی که صدام از بین برده بود، بیشتر است.

آیت الله فرحانی با تأکید بر اینکه اگر رهاسازی آب برای هورالعظیم استمرار پیدا نکند، وضعیت خیلی بدتر می شود، عنوان کرد: چند سال قبل هم در سفر رییس سازمان محیط زیست به خوزستان اعلام کردم که ای سی آب کرخه هم رو به افزایش است و شوری آب در تالاب هورالعظیم تا 14 هزار هم ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آب آلوده نخیلات خوزستان را نابود کرده است

آب آلوده نخیلات خوزستان را نابود کرده است