مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 مرداد 1400 ساعت 18:302021-07-23اقتصادي

عمده مرگ در پیک پنجم مربوط به غیر واکسینه ها است


ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه عمده مرگ و میر فعلی در پیک پنجم در کرونا و بستری در آی سی یو مربوط به افراد غیر واکسینه و رده سنی 50 تا 60 سال است، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، حریرچی جمعه شب در یک گفت وگوی زنده تلویزیونی با اشاره به اینکه در حال حاضر ورود واکسن خارجی و در دسترس بودن واکسن داخلی به طور قابل توجهی افزایش پیدا کرده است، افزود: اکنون ظرفیت 500 هزار تزریق روزانه را داریم و در چند روز آینده این ظرفیت به یک درصد جمعیت کل کشور خواهد رسید.

حریرچی در ادامه از بابت برخی ناهماهنگی ها در تزریق واکسن عذرخواهی کرد و گفت: بیشترین مشکل این است که برخی افراد بالای 60 و 70 سال به رغم دعوت، اما تاکنون برای دریافت واکسن مراجعه نکرده اند.

معاون کل وزارت بهداشت ادامه داد: جمعیت بالای 60 سال کشور، 9/5 درصد جامعه و حدود 8 میلیون و 100 هزار نفر هستند که بیش از 70 درصد مرگ و میر و 60 درصد از موارد بستری به دلیل بیماری کرونا متعلق به این گروه از جامعه است.

وی در ادامه با بیان اینکه در افراد واکسینه شده در کشور و در جامعه 70 سال به بالا که 70 درصد آن ها را واکسینه کردیم میزان مرگ و میر و میزان بستری به شدت کاهش یافته است، افزود:، اما عمده مرگ و میر فعلی در پیک پنجم در کرونا و بستری در ICU مربوط به افراد غیر واکسینه و در رده سنی 50 تا 60 سال ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عمده مرگ در پیک پنجم مربوط به غیر واکسینه ها است

عمده مرگ در پیک پنجم مربوط به غیر واکسینه ها است