مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 مرداد 1400 ساعت 18:202021-07-23اقتصادي

مرگ و میر و بستری در افرادی که واکسن زده اند بسیار کاهش یافته است


مرگ و میر و بستری در افرادی که واکسن زده اند بسیار کاهش یافته و بیشتر موارد در پیک پنجم مربوط به کسانی است که در گروه 50 تا 60 سال هستند و واکسن نزده اند.

- به نقل از صداوسیما، ایرج حریرچی در گفتگو با بخش خبری 21 شبکه یک سیما افزود: اکنون ظرفیت 500 هزار تزریق روزانه داریم و در چند روز آینده این ظرفیت به یک درصد جمعیت کل کشور خواهد رسید.

وی با بیان اینکه ورود واکسن خارجی و در دسترس بودن واکسن داخلی به میزان قابل توجهی افزایش یافته است، گفت: از برخی ناهماهنگی ها در تزریق واکسن عذرخواهی می کنیم.

آقای حریرچی افزود: بیشترین مشکل این است که برخی افراد بالای 60 و 70 سال به رغم دعوت؛ تاکنون برای دریافت واکسن مراجعه نکرده اند.

وی با بیان اینکه جمعیت بالای 60 سال 9 و نیم درصد جامعه و حدود 8 میلیون و 100 هزار نفر هستند، گفت: بیش از 70 درصد مرگ و میر و 60 درصد موارد بستری به دلیل بیماری کرونا متعلق به این گروه از جامعه است.

معاون کل وزارت بهداشت افزود: مرگ و میر و بستری در افرادی که واکسن زده اند بسیار کاهش یافته و بیشتر موارد در پیک پنجم مربوط به کسانی است که در گروه 50 تا 60 سال هستند و واکسن نزده اند.

آقای حریرچی گفت: بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، همه واکسن ها 100 درصد از مرگ و میر جلوگیری می کنند و اثربخشی بالایی در مقابل کووید شدید دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرگ و میر و بستری در افرادی که واکسن زده اند بسیار کاهش یافته است

مرگ و میر و بستری در افرادی که واکسن زده اند بسیار کاهش یافته است