مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 مرداد 1400 ساعت 16:302021-07-23بين الملل

کابل سیطره طالبان بر 90 درصد مرز ها را رد کرد


سخنگوی وزارت دفاع افغانستان ادعا های طالبان مبنی بر کنترل 90 درصد از مرز های این کشور را رد کرد و آن را «بی اساس» خواند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر به نقل از راشاتودی، فواد امان سخنگوی وزارت دفاع افغانستان با رد ادعا های طالبان مبنی بر کنترل 90 درصد از مرز های افغانستان توسط این گروه در یک پیام توییتری نوشت که ادعای طالبان مبنی بر کنترل مرز های افغانستان یک دروغ و یک [ادعای]بی اساس است- این اساساً پروپاگاندا است .

امان در ادامه و در یک پیام توییتری دیگر نوشت که اکثر بخش های افغانستان از جمله مرز های آن همچنان تحت کنترل نیرو های دفاعی و امنیت ملی افغانستان است و دولت این کشور به تدریج در حال کسب مجدد قلمرو خود است.

گفتنی است، اظهارات سخنگوی وزارت دفاع افغانستان در حالی مطرح شد که پیش تر طالبان در روز پنج شنبه اعلام کرد که مرز های مشترک افغانستان با کشور های تاجیکستان، ازبکستان و ایران تحت کنترل این گروه قرار دارد؛ مرز هایی که 90 درصد از خطوط مرزی افغانستان را تشکیل می دهند.

شایان ذکر است که تعیین صحت و سقم این ادعای طالبان کاری دشوار است، چون به رغم آنکه طالبان کنترل بخش قابل توجهی از خاک افغانستان را به دست آورده است، اما ژنرال مارک میلی فرمانده ستاد مشترک ارتش ایالات متحده برآورد می کند که طالبان کمتر از آنچه که ادعا می کن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کابل سیطره طالبان بر 90 درصد مرز ها را رد کرد

کابل سیطره طالبان بر 90 درصد مرز ها را رد کرد