مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 مرداد 1400 ساعت 15:552021-07-23بين الملل

حکیم :مذاکرات بغداد-واشنگتن به خروج نیروهای آمریکایی از عراق منجر شود


رهبر جریان حکمت ملی عراق خطاب به تیم مذاکره کننده کشورش با آمریکا در واشنگتن گفت که:مذاکرات را چنان پیش ببرد که منجر به خروج نیروهای آمریکایی از عراق شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس،  سید عمار حکیم ، رهبر جریان حکمت ملی عراق در پیامی درباره مذاکرات راهبردی عراق و آمریکا بر لزوم دستیابی به توافق درباره خروج نیروهای آمریکایی از خاک عراق بر اساس این مذاکرات تاکید کرد.

در پیام حکیم خطاب به تیم مذاکره کننده عراقی آمده است: با اعتماد کامل به هیئت عراقی مذاکره کننده در دوره تازه گفت وگوی راهبردی با آمریکا در واشنگتن، امیدواریم که با مهارت و عملکرد حرفه ای منافع عالی کشور را در نظر داشته باشند و مذاکرات را چنان پیش برند که به توافقی سازنده و استوار بینجامد که موجب خروج نیروهای رزمی خارجی از کشور شود و در آن بر همکاری امنیتی و اقتصادی و فرهنگی میان دو کشور تمرکز شود.

دور چهارم مذاکرات میان بغداد و واشنگتن در چارچوب آنچه گفت وگوهای راهبردی میان دو کشور خوانده شده است، امروز جمعه در واشنگتن به ریاست وزیران خارجه دو کشور آغاز شد.

روزنامه وال استریت ژورنال نوشته است مقام های ارشد عراقی و آمریکا قرار است بیانیه ای صادر کنند که در آن خواسته شده نیروهای رزمی آمریکا تا پایان سال جاری میلادی خاک عراق را ترک کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حکیم :مذاکرات بغداد-واشنگتن به خروج نیروهای آمریکایی از عراق منجر شود

حکیم :مذاکرات بغداد-واشنگتن به خروج نیروهای آمریکایی از عراق منجر شود